Balkongrensning, bananflugor och muffins

- Igår så fick jag beskedet av Ulrika att dom ska måla om balkongerna här på området.
Jag som hade en massa saker på balkongen som jag skjutit upp att bära ner i källaren.
Det var bara att ta tag i det på en gång.
Så....nu ligger getingmattan fint inpackad i en sopsäck och all annan skrot är i soprummet.
Trist att jag blev "tvingad" till detta, hade ju helst velat ta det i min egen takt....nån gång till våren =)
Nu är det i alla fall gjort.
Förrutom rensningen så var gårdagen mysig.
Vi var nere vid älven och kastade stenar.
Sen så åkte jag och fiskade när barnen hade somnat.
Som vanligt ingen fisk...men dom finns där. I massor, så snart ska dom väl börja nappa.

- Ikväll så har vi bakat muffins med barnen.
Dom vispade och käkade smet....precis som det ska vara.

- Vi har fått lite nya husdjur här hemma.
Ett gäng bananflugor är här och terroriserar oss. Snabba rackare det där.
Det går ju inte att slå ihjäl dom.
Tror att det blir att ta fram hårsprayen igen och ge dom en ärofylld död!!!

- I morrn så drar vi upp till stugan, och AIK spelar sin första träningsmatch. Mot Luleå uppe i Piteå.
2 roliga saker med andra ord.....om vi vinner vill säga...men det borde ju inte vara nåt problem att spöa ett lag
som kommer att lira kvalseriehockey till våren !!!!!

//K

Kommentarer
Postat av: Monica

Bananflugor!!! Mina värsta fiender!!!

Har lyckats klara mig bra i år men annars har jag en riktig ramboutrustning om de blir för många.

/M

2009-08-13 @ 23:09:27
Postat av: Jenny

Självsäker du är ang hockeyn... Precis som en av mina kusiner. Måste vara någon slags Skellefteå-flunsa...

Sköt om dig och familjen. Trevlig helg!

Kramis

2009-08-14 @ 11:01:01
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: larzza

tro gör man i kyrkan sanningen finner man i hockey templet lycka till

2009-08-15 @ 07:30:45
Postat av: larzza

tro gör man i kyrkan sanningen finner man i hockey templet lycka till

2009-08-15 @ 07:32:45
Postat av: Lisa [ENDASTLISA]

Villken mysig helg jag haft! ''Det är skönt att sova'' =) Kommer ni upp nästa helg också? Vill ses massor innan skolan börjar, för då är det så mycket läxor, haha! Vill lära mej mer om bågskytte, så vi får ta lite revance. Hälsa min grabbgrabbs, och Ullis dårå =) Sköt om dig och din familj fina morbror! Kraaaam.

2009-08-16 @ 20:12:11
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

exakt nu är det ett lag på väg till kvalserien vinst för luleå i matchen med solklara 3-2

2009-08-21 @ 22:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0