Ett förbannat inlägg

- Ikväll så blev det en jobbig kväll. Åkte hem till min kompis Matte för att kolla på hockey. Satt i hans soffa och pratade om hur skönt det skulle vara med en vinst ikväll och vara nästan klara för slutspel, men vad händer....vi torskar med 8-0....ja smaka på den 8-0. En av mina värsta hockeyupplevelser...och då har jag sett massor med matcher. Tror ändå att vi fixar det innan serien är färdigspelad.
Mitt värsta minne var nog OS mot vitryssland. Då blev jag så förbannad att jag bara tog på mig kläderna och gick ut. Ulrika var förståndig nog att inte säga nåt. konstigt att man kan bli så engagerad i nåt !!!

- Har varit och tränat innebandy efter hockeyn. Var skönt att få springa av sig lite.

- Igår så satt vi här och kollade på tv. Det var ett program om mammor som ville föda barn i hemmet, utan nån barnmorska eller läkare närvarande. Ju mer jag såg desto mer förbannad blev jag. Visst....det kanske är coolt att göra allt själv men ibland går det inte som man tänkt alla gånger. Risken finns ju att både barnet och mamman dör och hur häftigt är det !!!
Varför jag blev så berörd av programmet tror jag har med våran förlossning med Joel att göra. Han hade navelsträngen runt halsen när han skulle ut och var helt livlös när han väl kom ut. Det var det värsta jag varit med om. Sekunderna innan jag hörde hans första skrik kändes som minuter. Det var precis som i en film där barnmorskan (som var hur cool som helst och hade full koll) Dunkade till lillkillen i ryggen och skakade honom upp och ner. När skriket väl kom så tog jag Ulrikas lustgas och drog i mig flera liter!!!!
Hade vi fått för oss att föda hemma så hade nog inte gått så bra för oss....och det var därför jag blev så förbannad när jag såg på programmet.
Det finns så mycket annat man kan göra hemma....städa, diska, tvätta....!!!
Barn ska födas på BB eller under full medicinsk koll. Borde vara lag på det !!!

- Det var nog allt för den här gången....
//K
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men snälla rara... Nu låter du väldigt arg och upprörd. Jag håller helt med dig när det gäller att föda hemma eller på BB. Finns inte en chans i världen att jag skulle få ut en flera kilos klump utan bedövning...! Skönt att det gick så bra med Joel iaf...! Han är en riktig sötnos... :)



Där där med hockeyn... Kan inte låta bli att småle... Det är som charmigt med män och deras hockey. Själv hade jag en som gick omkring och skrålade: Luleå Hockey! Luleå Hockey! igårkväll... ;)



Önskar dig och din familj en trevlig helg. Hoppas du lugnat ner dig.



KRAMIS

2009-02-20 @ 08:11:25
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Monkan

Vad är det ja läser... Kan du bli så upprörd även när det inte gäller hockey?

Det är ett ålderstecken förstår du. MTV byts ut till "En kväll med Ekvall", "Kalla fakta" och liknande. Nu har du fått upp ögonen för the real life och det kan ta ont... :( Snart kommer du att titta på nyheter på alla kanaler och vid alla tillfällen!

Kramar!!!

2009-02-22 @ 23:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0