skylla mig själv

- jaha...då har jag återigen fått det bevisat för mig att man inte ska skjuta upp saker i framtiden utan ta tag i det direkt.
Jag är ju en liten mästare på att sjuta upp saker...och då menar jag inte i luften, utan saker som ska göras.
Vad har jag då skjutit upp undrar ni säkert.
Jo....
Jag lade ut våran stoooora vardagsrumsmatta på balkongen för ett tag sen...eller ett tag och ett tag...det var i våras.
Tanken var att jag skulle bära ner den i källaren så småningom.
Det har liksom inte blivigt av utan den har legat kvar på balkongen.
För några veckor sedan så såg jag en geting som var och surrade vid vår matta.
Jag sa till Ulrika att vi har nog förmodligen ett getingbo här nånstans på balkongen.
Hon var och kollade men hittade inget.
Bar jag ner mattan då....nix pix.
Idag så var jag ute och fixade med en sak på balkongen och såg en geting flyga in i mattan.
Sen kom en till...och en till....och en till....
Vår matta var som en stor jäkla flygplats.
Det var landningar och avgångar hela tiden.
Jag har varit och petat i mattan med ett långt sopskaft och riktigt knölat till den.
Har även varit ute och hoppat på mattan...med all min kraft och var sen snabbt inne igen.
I morrn så ska vi köpa nåt medel och ge dom en omgång.

- Vad har jag då lärt mig av det här.
Om jag tagit ner mattan direkt så hade det inte behövt bli såhär.
Fast....samtidigt så är det ju ganska kul att få vara utrotare =)

//K

Kommentarer
Postat av: stennesten

Larzan gillar ju inte gul svarta getingar

2009-07-09 @ 22:48:06
Postat av: monica

Känner du dig som Rambo kanske? Öka på spänningen lite och kamfluagesminka dig vid nästa attack. dina boys kan ju de där med smink har jag sett :)

Lycka till!!!

2009-07-10 @ 16:58:34
Postat av: larsa

nä helt korrekt

2009-07-12 @ 20:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0