Händelserik resa

- Nu är jag hemkommen från våran helg i Kalix där vi var och spelade på hotell Valhall.
Här följer en liten resume om hur det är ibland när man ska ut och spela....

- Vi träffades kl 12.00 för att packa ihop alla saker som vi skulle ha med oss.
Det tog ungefär en timma. Allt frid och fröjd så långt.
Vi körde med tre bilar upp.
En som drog släpet.
En som våran ljudtekniker körde. Han skulle lämmna sin bil i luleå för att sedan på söndagen åka till Boden.
Och min bil...som jag skulle lämmna i Töre. Där skulle den bli upphämtad av ulrika, som var med sin
familj på överkalix marknad.
Tanken var att jag skulle hoppa av i luleå på vägen hem och sen ta med mig
Ulrika och barnen som varit där uppe i en vecka nu.....men saker och ting går ju inte alltid som man tänkt sig.
Jag och ljudteknikern åkte lite snabbare än bilen med släpet.
När jag hade passerat Piteå så ringde telefonen.
- Vi har fel på bilen och kan bara köra 50km/h.
Jag stannade på en p-ficka och väntade.
Dom skulle in på en mack för att se vad det var för fel.
Det visade sig att det var en broms på släpet som låg på hela tiden.
Det justerades ganska snabbt och vi åkte vidare.
Jag plockade upp ljudkillen i Luleå och vi fortsatte norrut.
Då ringde det igen....!!!!
- En bromsslang har gått av på bilen och vi har inga bromsar.
Jag fick vända tillbaka, släppa av ljudteknikern i luleå (som fick köra sin bil till kalix) och åka och
plocka upp dom andra.
Det blev en vända på ca 7 mil.
Vi hade en tid att passa i Kalix. Kl 19.00 så skulle det vara uppackat och soundcheckat.
Men en ursinnig forsering och en ruggigt snabb uppackning av alla saker så var vi klara 19.30
Det var helt klart godkänt!!
Spelningen gick bra och det verkade som om alla var nöjda.

- Hur gick det då med Ulrika och barnen....tja...dom är fortfarande kvar i luleå och
vi gör ett nytt försök att få hem dom nästa helg. Förhoppningsvis så går det bättre då!!

//K

Kommentarer
Postat av: Robin

Haha ojoj vilken kväll, tur det löste sig! Tror sebbe och joel inte är så bryda om dem får stanna lite längre ;D haha

2009-07-20 @ 01:11:59
URL: http://robinjohanssonarnste.blogg.se/
Postat av: Monica

Oj oj oj vilka bravader. Vad var det för bil som krångla då? Volvo kanske?

2009-07-20 @ 19:47:42
Postat av: Elin m

Haha, härlig resa då. :)

2009-07-20 @ 21:02:29
URL: http://elinsfotoliv.blogg.se/
Postat av: Lisa [ENDASTLISA]

Haha, så typsikt! Men tur att spelningen gick bra då. Ses till helgen!

2009-07-21 @ 00:06:26
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Elin m

Sv: Jag hade jättekul!

2009-07-21 @ 08:50:06
URL: http://elinsfotoliv.blogg.se/
Postat av: Tessalisa

Oj, snacka om oväntade komplikationer. Snopet!

2009-07-22 @ 00:31:04
Postat av: Linnea

Tycker om det du skrivit! Mysigt att se lite nyttiga saker och inte endast det generella grejerna som man kan läsa om typ alltid. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0