Det bara fortsätter....

- Det finns ingen slut på eländet.
Det här med vårat spisköp börjar gå mig på nerverna.
Ringde till vaktvästarn i morse och blev informerad om att vi har 230v i uttaget och att spisen som vi köpte inte fungerar om vi inte tar hit en elektriker som gör en massa omkopplingar. Var inte så sugen på det utan ringde till elgiganten och frågade om jag fick byta. Inga problem sa dom.
Slutade 18.15 på jobbet och gav järnet hem.
Återigen så fick jag bärhjälp av Jonas.
Ner med den nyinköpta och iväg för att byta.
På elgiganten så var dom hur trevliga och hjälpsamma som helst.
Fick byta till en annan spis som var lite dyrare men fick den för samma pris eftersom dom trodde att dom skickat fel till mig.
Fick lite dåligt samvete för det....!!
Är det bara att plugga in den här nu, frågade jag.
Japp sa han....inga problem.
Ringde Jonas igen och vi bar upp den nya.
När vi skulle sätta igång den så var det ju naturligtvis fel kontakt.....så den passade inte.
Men fattar ni....ska det vara så jäkla svårt att köpa en spis.
I morse när jag körde vår gamla till soptippen så tänkte jag att jag skulle spara kontakten...gjorde jag det.....nääääää.
Får köra upp dit igen och tigga tillbaka min egna kontakt. Kul !!
Får jag nu det här inte att fungera så kastar jag ut spisen.
Murar igen hålet.
Åker på Jula och köper en kokplatta.
Nu är jag less!!!!!!!!

//k

Kommentarer
Postat av: MISSEXTRA

Vad ska du hitta på i veckan då?:)

2009-06-25 @ 00:13:12
URL: http://carrosfashion.blogg.se/
Postat av: Storpotäten

Ha ha, tänk så där har jag det alltid vad vi än köper. Vi brukar ju byta allt ca 4 - 5 ggr innan det blir rätt (eller rättare sagt, Stefan är den tackare som får åka och göra bytet:-)). Måste vara en förbannelse som vilar över vår familj....

2009-06-25 @ 22:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0