ny spis.....nytt helvete

- Nja...kanske inte så dramatiskt som det låter i rubriken men ändå inte riktigt tillfreds med dagen.
Vi tar det från början....
Efter jobbet så drog vi ner på elgiganten för att kolla på en ny spis.
Vi hittade en som vi tyckte om och slog till.
Det skulle passa här hos oss, eftersom vi har 400v i uttaget till spisen.
Ordnade hjälp av jonas att bära upp den och bära ner med den gamla.
Allt frid och fröjd så långt.
När vi ställde den på plats så var den 10cm smalare än den andra vi hade...och det visste vi om.
Den var även högre än vad den andra var och det visste vi inte om.
Nåja...det är ju inga problem...bara att slänga in nya bänkskivor och höja dom till rätt nivå.
Vi kopplar in spisen....eller fyrtornet som jag kallar den nu...och vad händer.
Jo...absolut inte ett smack.
Kollar om det finns nån slags spärr eller transportsäkring i den min hittar inget.
Läser.....eller rättare sagt lusläser instruktionsboken, men hittar inget...föränn på sista sidan där det finns en massa kopplings-scheman.
Jag börjar koppla om elen i maskinen efter ritningarna, men får ändå den inte att funka.
Kan inte ens koppla fel så att det går en säkring i proppskåpet....så nåt underligt är det ju!
Nu har vi en ny spis här hemma som vi inte kan använda. Perfekt.
Alltid när jag köper nåt så ska det jävlas innan det funkar.
Ska ringa vaktmästarn i morrn och höra om han har nåt tips på vad det kan vara.

- Blev lite less på att vara hemma och se eländet så jag drog iväg och klippte en gräsmatta istället.
Hur stor den var...?
Kolla in videobloggen så får du se.

FYRTORNET

Kommentarer
Postat av: stennesten

tips kolla vilket elbolag du har om inte har skekraft fungerar inte spisen Fortum fungerar endast i södra delen av landet oxå måste du grön el

2009-06-24 @ 18:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0